26 Nisan 2010 Pazartesi

''Dünyanın en hızlı belleği" iddasıyla piyasaya sürülen belleklerle tanışın: O bellekler ve markası.

''Dünyanın en hızlı belleği" iddasıyla piyasaya sürülen belleklerle tanışın: O bellekler ve markası.
Kingston sözcüsünün yaptığı açıklamaya göre; 2400MHz hızlaçalışan Kingston'ın HyperX çift kanallı DDR3 belleği, Core i7 platformunda Intel XMPsertifikasını almaya hak kazandı.

2400MHz hız, 1.65 voltta 9-11-9-27 zamanlamayla çalışan yeni bellek , ateşli oyuncuları vebenchmarkta daha üst seviye bellekler arayanları hedefliyor.

Kingston'ın açıklamasına göre yeni ürünü "En iyi mühendislik ilkeleriyle" tasarlandı. Bellek ayrıcaP55 tabanlı sistem testlerinde de "üstün başarı" gösterdi. Elbette bu iddiaların kanıtlanması için bağımsız testler de gerekiyor ama frekans olarak etkileyici bi seviyeye ulaşıldığı ortada.

2400MHz'lik yeni bellekler 2010'un ikinci çeyreğinin başında satışa sunulcak.

LED PANO




Bu panoların adı Led Pano'dur.Bunlar bizim hayatımızı kolaylaştırır ve güzel görünümüyle de bulunduğu yeri özelleştirirler.

UMUT BU İKİ GÖZE BAĞLANDI


400 milyon yıllık bir evrim sürecine sahip olan Mantis karideslerinin sahip olduğu gözler, yeni nesil iletişim sistemleri geliştirilmesini sağlayarak teknolojide çığır açabilir

Yaklaşık 400 milyon yıllık bir evrim sürecinden geçen Mantis karideslerinin sahip olduğu gözler, yeni nesil iletişim sistemleri geliştirilmesini sağlayarak teknolojide çığır açabilir.

Kabuklu canlılar ailesinin üyesi olan bu karidesler, görüş yeteneği en gelişmiş canlılar olarak biliniyor. Gözleri sayesinde hayvanlar âleminde diğer hiçbir canlıda olmayan bir özelliğe sahip olan Mantis karidesleri: Dairesel polarize filtre (CPL) olarak bilinen ışığı algılayabiliyorlar.

CPL, bir ışık doğrusunun ekseni etrafındaki elektromanyetik dalgaların, 360 derece dönmesiyle oluşuyor.

Dünyada CPL algısına sahip tek canlı olan Mantis karidesinin bu yeteneği 2008 yılında keşfedildi. Karidesin bu özelliği ilk olarak aynı yıl Mart ayında Current Biology dergisi tarafından duyuruldu.

Bu noktadan ilham alan mühendisler, Mantis karideslerinin CPL algılama yeteneği sayesinde, ışığın çok daha etkin kullanılabileceği ileri teknoloji iletişim sistemleri geliştirmeyi hedefliyor.

Mühendisler, ışığın CPL’de olduğu gibi serbest dönüş hareketinden faydalanılması sayesinde, çok daha güçlü çözünürlük elde ederek görüntü kalitesini arttırmayı amaçlıyor.

MARS’TAN GELEN KARİDES

Mantis karideslerinin gözleri en az 100 bin rengi algılaması sağlayan çok sayıda hücreye sahip bulunuyor. Bu rakam insan gözünün algılayabildiği renk sayısının 10 katı. Ayrıca, insanlarda 3 farklı ışın algılayıcı hücre bulunurken, Mantis karideslerinde bu 12’ye çıkıyor. Karideslerin bu denli gelişmiş görüş algısına sahip olması, bilim insanlarının onlara “Mars’tan gelen karides” adını takmalarına sebep oldu.

Bilim insanları, görsel evrimi incelemek için en iyi malzemeyi oluşturan karideslerin neden bu kadar gelişmiş bir görüş algısına sahip olduğunu çözebilmiş değil. Çünkü karides kuyruğunda bulundurduğu bir leke sayesinde CPL’yi yansıtabiliyor ve bu yeteneğini ihtiyacı olmasa da iletişim kurmak için kullanabiliyor.

Cronin, bu kadar gelişmiş algı gücüyle karideslerin beynin yerine getirmesi gereken analizi gözleriyle halledebildiklerini, böylece daha basit bir beyin yapısına sahip olduklarını belirtti

Bilim insanları, “Mars’tan gelen karideslerin” sahip olduğu hücreleri inceleyerek, iletişim donanımlarında çığır açabileceklerine inanıyor. Bu kapsamda, ilk olarak DVD ve CD oynatıcıların içinde bulunan ve CPL dönüştürme görevi gören çeyrek dalga tabakalarının geliştirilmesi hedefleniyor.

TEK YETENEĞİ BU DEĞİL

Sahip olduğu algı gücü sayesinde, canlılarda kabul edilen görüş alanı Mantis karideslerinde yüzde 33 daha fazla. Çünkü karides sadece siyah-beyaz, renkli ve doğrusal polarize ışığı değil, dairesel polarize filtreyi de algılayabiliyor.

Mantis karidesi uzmanı Tom Cronin, bu hayvanların kesinlikle uysal olmadığını, tam tersine son derece vahşi bir hayvan olduğunu da belirtiyor. Mantis karidesi birçok deniz canlısının aksine avını kalbine sapladığı zırhlı dokunaçlarıyla öldürüyor veya vurarak parçalara ayırıyor.

Ayrıca, karideslerin avlanırken kurbanlarına vurma hızı, canlılar âlemindeki en hızlı ikinci hareket olarak biliniyor.

Bilim dünyasının göz bebeği Mantis karidesi, son olarak BBC’nin bilim dergisi Focus’a konu oldu.

4500 METREDE TÜRBÜLANS DEHŞETİ

Dubai'den Hindistan'a giden Emirates Havayolları'na ait 361 yolculu Boeing 777 tipi uçak, 6 bin metrede seyrederken türbülansa girdi. Uçak, türbülans nedeniyle birkaç dakika içinde 4 bin 500 metre irtifa kaybederek, bin 500 metreye kadar düştü. Yolcular arasında büyük paniğe yol açan olayda 17 kişi yaralandı.

Emirates Havayolları'na ait Boeing 777 tipi yolcu uçağı, Dubai'den Hindistan'ın Kochi kentine gitmek için havalandı.

Ancak 361 yolcu ve 14 mürettebatlı uçak, Hindistan'ın Goa şehri üzerindeyken türbülansa girdi.

Yaklaşık 20 bin feet (6 bin metre) yükseklikte bulunan uçak, 15 bin feet (4 bin 500 metre) düşerek 5 bin feet (bin 500 metre) seviyesine indi.

Uçağın havada bu denli irtifa kaybetmesi, yolcular arasında büyük paniğe neden oldu. Yolcuların birçoğu uçağın düştüğünü düşünerek çığlıklar atarken, görevliler yolcuları sakinleştirmeye çalıştı.

Pilot zorlukla uçağın kontrolünü sağlarken, uçağı sağ salim Kochi'ye indirmeyi başardı.

AFP haber ajansına konuşan yetkililer, birkaç dakika içinde 4 bin 500 metre irtifa kaybeden uçağın türbülans esnasında hasar gördüğünü ve 17 kişinin de hafif şekilde yaralandığını söyledi.


Yamyam Paradoksu


Bir adada yaşayan bir grup yamyamın eline bir mantıkçı düşer. Yamyamlar mantıkçıya şöyle derler: "Biz her yakaladığımız yabancıyı yeriz. Kimini haşlayıp, kimini kızartıp yeriz. Avımıza bir soru sorarız. Avımız soruyu doğru yanıtlarsa haşlarız, yanlış yanıtlarsa kızartırız."
Dedikleri gibi de yaparlar. Mantıkçıya şu soruyu sorarlar: "Seni haşlayıp da mı yiyeceğiz, yoksa kızartıp da mı yiyeceğiz?" Mantıkçı bir süre düşündükten sonra soruyu çok akıllıca cevaplar: "Kızartacaksınız!" İşte yamyamları çaresiz bırakan paradoks ortaya çıkmıştır, ve bu yanıtı sayesinde mantıkçı ne kızartılır ne de haşlanır.
Bir an için mantıkçının kızartılacağını varsayalım. O zaman verdiği yanıt doğru olur. Ama yanıt doğru olduğu için -yamyamların kendi kurallarına göre- mantıkçının haşlanması gerekmektedir. Demek mantıkçı kızartılamaz. Şimdi de mantıkçının haşlanacağını varsayalım. O zaman mantıkçının yanıtı yanlış olacak. Yanıt yanlış olduğundan da kızartılması gerekmektedir. Demek mantıkçı haşlanamaz da. Yamyamlar tam bir kısırdöngüye girmişlerdir. Kızartsalar haşlamaları gerekecek, haşlasalar kızartmaları! Sonuç olarak adamımız kurtulur.

Bas Gitar

Bas gitar, çoğunlukla dört telli olan ve kalın ses veren telli çalgı. Güncel müziğin vazgeçilmez unsurlarından biridir. Yoğun olarak Rock, Metal, Caz, Pop, Blues, Funk ve R&B gibi müzik türlerinde kullanılır. İlk olarak Fender tarafından 1950'li yılların başlarında üretilmiştir.

Bas Gitarın Özelikleri

Bas gitar, elektrik ve akustik olarak ikiye ayrılır. Elektrik basta tellerden gelen ses manyetikler tarafından elektrik sinyaline çevrilip bu sinyali sese çevirecek olan yükseltece (amplifikatör) yollanırken, akustik basta akustik gitar gibi geniş ve oyuk olan gövde tellerden gelen sesi güçlendirip duyulabilir bir seviyeye çıkarır. Kimi akustik baslarda sesin yükseltece de iletilebilmesi için piezo adı verilen kuvars kristalli piezoelektrikses alıcıları bulunur. Bas gitarın sesi, normal gitarlardan daha kalın, kontrbas gitarlardan daha incedir. Normal bir gitardan daha kalın tellere ve daha uzun bir ölçeğe sahip olan bas gitarın gövdesinin elektrik baslarda ön, akustik baslarda yan tarafında ton ve sesi değiştirmeye yarayan bir eşitleyici bulunur. Bas gitarların elektro gitar yükselticilerinden farklı olan, düşük frekanstaki sesleri daha iyi verebilen özel yükselteçleri bulunur.

Klasik bas gitar genellikle perdeli ve dört tellidir. Günümüzde sayısı on ikiye ulaşan telleri olanları ve perdesizleri de kullanılmaktadır. Genelde yardımcı çalgı olarak kullanılan bas gitar, elektronik ve bilgisayarların katkısı ile günümüzde yoğun olarak ön çalgı olarak da kullanılmaktadır. Bas gitar partisyonları fa (F) anahtarı ile yazılır.Bas gitar hem ritim hem nota verir.Bu yüzden genellikle zor bir enstrüman olarak bilinir.


kaynakça :http://tr.wikipedia.org/wiki/Bas_gitar

UZAYLILARI ARARKEN BELAMIZI BULMAYALIM!!!!

İngiliz bilim adamı Stephen Hawking, uzaylıların varlığının neredeyse kesin olduğunu, ancak onlarla temasa geçmemek gerektiğini öne sürdü.

Dünyanın sayılı astrofizikçilerinden Hawking, şunları söyledi:

“Dünya dışı hayatın var olduğu neredeyse kesin. Sorun, uzaylıların kim olduğu. Bence onlarla temasa geçmek çok riskli olabilir. Zeki yaşamın, karşılaşmak istemeyeceğimiz birtür haline nasıl gelebileceğini görmek için kendimize bakmamız yeterli. Bence uzaylıların devasa gemileri olabilir. Belki de kendi gezegenlerinin tüm kaynaklarını tüketip kainatta göçebe haline gelmişlerdir. Bu gelişmiş uzaylılar, ulaşabildikleri gezegenleri fethedip sömürgeleştirmek isteyebilirler.”

alabai yetenekleri

Yetenekleri ve Karakteri

Zeki, kendinden emin, her yönüyle dengeli, aynı zamanda, özgürlüğüne düşkün ve cesur bir ırktır. Yabancılara karşı şüpheci, korkusuz ve dominant bir karaktere sahip olan Alabay iyi bir bekçi ve sürü köpeğidir. Doğuştan koruma içgüdüsüne sahiptir ve saldırgan değildir. Alabay'ın kötü özelliği ise toprağı kazmayı sevmesi ve gece havlamasıdır. Diğer köpeklerle bir arada olmaya uygun olmayan bu ırk, ilk kez köpek sahibi olacak kişilere ve ikinci köpek olarak alınmaya uygun değildir. Erken yaşlarda iyi sosyalleştirilmeli ve dominant bir sahip tarafından yetiştirilmelidir. Erken yaşlarda sosyalleştirilirse diğer petlerle ve çocuklarla iyi anlaşır. Çocuklarla birlikte yetiştirilirse onları korumak için ölmeyi bile göze alabilir. Erken sosyalleştirilirse diğer köpeklerle anlaşması orta seviyededir.

OTOMOBİL

Otomobil

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Benz patentli bir otomobil prototipi
2007 model Tesla Roadster

Otomobil (Auto: Yunancadaki anlamıyla kendiliğinden + mobile: Latincedeki anlamıyla hareketli demektir). Otomobil kavramının ilk ortaya çıktığı zamanı göz önüne alırsak at,eşek,katırkullanılmadan, itmeden veya çekmeden kendiliğinden hareket edebilen öz itmeli taşıt anlamına gelmektedir.

Konu başlıkları

[gizle]

Otomobillerin teknolojik gelişim kronolojisi [değiştir]

Ana madde: Otomobilin tarihi
  • 1680 — Çalışabilen ancak kullanışlı olmayan ilk içten yanmalı motor 1680 yılında HollandalıChristiaan Huygens’in yaptığı barutun yanması ile çalışan pistonlu makine oldu. Kapalı bir silindir içinde patlayan barut kayabilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı.
  • 1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı
  • 1769 — İngiliz James Watt uzun süreli çalışan buharlı makineyı yaptı
  • 1769 — Kendi kendine hareket hareket eden ilk araç Fardier Fransız mühendis ve topçu yüzbaşı
    1769 Fardier
    Nicolas Joseph Cugnot (1725-1804) tarafından yapıldı.
  • 1787Oliver Evans Amerikada yolcu taşıyan araç yapmıştır.
  • 1801İngiltere’de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı.
  • 1824İçten yanmalı motorların, özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisiSadi Carnot tarafından ortaya atıldı
  • 1830 — 15 – 20 km hızla giden buharla çalışan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi.
  • 1860 — İngiliz Parlementosu bütün arabaların iki sürücüsü ve önünde gündüz kırmızı bayrak gece kırmızı fener bulunmasını şart koşan kanun çıkardı. Bu kanun motor gelişim hızını biraz durdurdu. 1896 yılında bu yasa kaldırıldı.
  • 1860 — Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir ( 1822-1901 ) tarafından yapılmıştır.
  • 1862 — Fransız mühendisi Alphonse Eugene Beau de Rochas (1818-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu.
  • 1867 — Alman mühendis Nicholaus August Otto ve Eugen Langen (1833-1895), Rochas’ın bulduğu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar.
  • 1876 — Nikolaus August Otto (1832- 1891), ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti.
  • 1877 - Otto yaptığı motorun patentini Amerikadan aldı.
  • 1878 — İngiliz mühendisi Dugal Clerk iki zaman esasına göre çalışan ilk motoru yaptı.
  • 1880 — Amerika’da George Brayton benzin yakıtlı motor yaptı.
  • 1885Benzinle çalışan içten yanmalı motora sahip ilk otomobil Alman mühendis Karl Benz tarafından yapıldı
  • 1889Viyanalı Siegfried Marcus (1831-1898) geliştirdiği motorla viyana sokaklarında 12 km hızla gezerken halkın panik yaşamasına sebep olmuş birkaç kaza yapmıştır. 17 suçtan mahkemeye verilen Marcus keşif yapmayı bıraktı.
  • 1890Herbert Akroyd Stuart Bir kaza sonucunda kızgın bir yere değen gaz yağının hava ile karışarak yandığını gördü. Bu olaydan etkilenerek yaptığı deneylerle motorunu geliştirdi ve patentini aldı. Motorunda yakıt emilen ve hafifçe sıkıştırılan hava içerisine bir memeden gönderilerek patlayıcı ve yanıcı bir karışım oluşturulmaktaydı. Bu karışımın yanabilmesi için cidarları yüksek derecede ısıtılan ve buharlaştırıcı adı verilen bir ön yanma odası vardır. Ana yanma odasına bir kanalla birleştirilen bu oda ilk hareket için dışarıdan alevle ısıtılmaktadır. Bu motorda havanın ısısının sıkıştırma oranıyla arttığı düşünülmediğinden verim düşük olmuştur.
  • 1890 — Bir Alman mühendis olan Capıtaine, Akroyd’un motoruna benzeyen bir motorun patentini aldı. Bu motorlar yarım dizel (kızgın kafalı) motorların esasını oluşturdu.
  • 1890 — İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu. Zincir çekişli Velo tipi araçtada bu şekilde üç ileri bir geri kasnağı vardı. Çekişin kolaylıkla arka tekerleklere iletilmesi için motor her zaman arkaya ya da sürücünün altına konuyordu.
  • 1892-1897Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi.
  • 1893 — Amerikanın ilk başarılı otomobili “duryea” , J.Franck ve Charles Edgar Duryea tarafından yapılmıştır.
  • 1894 — İlk resmi otomobil yarışı düzenlenmiştir
  • 1898 — Fransa Otomobil Kulübü (AFC) Paris'teki Les Tuiliers'in güneşli bahçelerinde ilk otomobil fuarını organize etmiştir.
  • 1902 — İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır. 1902 yılında “Mixte-Wagen” adını verdiği aracı tanıtmıştır. Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler, bir jeneratör ve elektrik motorları ekledi. Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edilebiliyordu.
  • 1903 — Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı
  • 1904 — Kısa adı FIA olan Uluslararası Otomobil Federasyonu kuruldu
  • 1905 — İsveçli mühendis Alfred Büchi egzoz gazlarından yararlanarak çalışan bir türbin vasıtasıyla dört silindirli bir motora aşırı hava yüklemeyi başardı.
  • 1905 — İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı
İlk 4WS ve 4WD sistemi Latilmarka traktöre uygulandı
  • 1905 — İlk tampon takılan araç İngilterenin Kilburn kentindeki Simms Manufacturing Co. tesislerinde üretilen 20 HP gücündeki Simms-Welback marka araçtır. Aynı yıl tamponun patentinin F.R. Simms tarafından alınmasına karşın aslında bu fikir yeni değildi 1897 yılında Moravya’daki İmperial Nesseldorf vagon fabrikasında yapılan çek malı Prasident marka otomobilin önüne tampon konmuş ancak Viyana yakınlarında yapılan denemelerde ilk 10 milden sonra tampon düştüğü için bir daha takılmamıştır
  • 1908ABD'li Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı. İlk üretim bandı fikrinin de babası olan Ford 1913 de günde 1000 araba üretebiliyordu
  • 1918 — İngiltere’de “ Royal aırcraft establıshment “ fabrikaları mekanik püskürtmeli dizel yakıt sistemini geliştirdi. Böylece yüksek devirli dizel motorları oluşturularak hafif taşıtlarda kullanılmasına zemin hazırlandı.
  • 1919 — Avrupanın ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafından piyasaya verildi. Citroen aynı yıl dünyada ilk organize satış sonrası hizmetleri yapılandırdı.
  • 1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS'nin atası üzerine çalışmalar yaptı." Frenlemenin tekerlekleri kitlemesini önleyici donanımı " tanımıylada Almanyada 671925 nosuyla ilk patentini aldı
  • 1924 — Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti
  • 1924 — MAN'ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu
  • 1934 — Citroen seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı
  • 1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti
  • 1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti
  • 1938 — Klima'yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander'dir
  • 1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y'ye monte etti.
  • 1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi
  • 1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanıldı.
  • 1958İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
  • 1961Türkiye %100 yerli ilk otomobilini üretti. bknz:Devrim (otomobil)
  • 1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı. Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti
  • 1963 - Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı
  • 1967 — İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS'yi otomobillerine uyguladı
  • 1973Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.
  • 1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı
  • 1984Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi. Bu sayede türbine giren hava soğutularak turbonun performansı artırıldı
Japonya'nın başkenti Tokyo'da gerçekleşen bir trafik kazası
  • 1986 — Çift turbo takılan ilk araç Porsche 959 oldu
  • 1987Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür
  • 1993Fiat Croma TdiD değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu. Sistem düşük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artırıyordu.
  • 1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde ESP sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler.
  • 2004 — Çift turbo takılan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu
  • 2005 — Mercedes üç turbolu v6 dizel motorla donatılmış konsepti Vision SLK 320 Cdi’yi Cenevre otomobil fuarında tanıttı.

2006 ilk uçan araba 2007ilk uzay otomabili

Binek taşıtlarında karoseri yapı çeşitleri [değiştir]

Karoseri Şasiye monte edilen, aracın saçtan yapılmış kısmı. Bu kısımda pencereler, kapılar, koltuklar, yolcu ve motoru koruyan kısımlar bulunur.Otomobiller birçok form altında karşımıza çıkmaktadır ;


Otomobillerde karoseri yapı çeşitleri

Sedan | Roadster | Cabriolet | Coupe | Station Wagon | Hatchback | Grand tourer
Otomobil segmentleri


Otomobil tekniği [değiştir]

Otomobil tekniği


Otomobillerin gelişmesine katkıda bulunan kişiler [değiştir]

(Doğum yıllarına göre kronolojik sıra ile)

Otomobil markaları [değiştir]

Ana madde: Otomobil üreticileri ve markaları

Otomobil hakkında yayınlar [değiştir]

Otomobil sporları [değiştir]

Otomobil ve sektörüyle ilgili diğer bağlantılar [değiştir]